

ALL IN
In de jubileum voorstelling van ALL IN gaat theatermaker Mike Dekker van Amelsfoort de vraag aan hoe we ons moeten verhouden tot de grote dreigingen van de huidige tijd. Wat kan je als individu doen tegen de opportunistische levenshouding van de mensheid.
Waar Mike normaliter een verhalende structuur hanteert treedt hij voor deze voorstelling buiten zijn comfort zone en maakt hij een drieluik. Een voorstelling waarin het onderzoek van het thema centraal staat en niet de ontwikkeling van personages. ALL IN zal geen antwoord geven op de actuele problematiek waar de wereld mee te maken heeft. Het zal wel een gedachte beweging in gang zetten over hoe we ons als persoon kunnen verhouden tot het overweldigende, ongrijpbare en onoverkomelijke. Dit alles in een toegankelijk en licht jasje zoals men van Theatergroep Boktor gewend is.
Benieuwd? Schrijf je dan nu in voor de informatie avond.
Op 11 december zal het bestuur evenals het artistieke team toelichten waar de voorstelling over gaat, welke rollen er in het stuk zitten en vanuit het bestuur zal algemene informatie gedeeld worden omtrent het productie jaar, contributie en repetitietijden.
Kom jij ook kijken/luisteren? Het is geheel vrijblijvend en brengt je enkel een beter beeld wat Boktor in 2024 op de planken zal zetten.

Meer informatie
DEEL 1: KOMEDIE / LACHSPIEGEL
Strandgasten zoeken hun exclusieve vakantie ervaring waarin ze het maximale vragen. Ze begeven zich in weldaad en kennen hierdoor geen rem. Het publiek zal de ‘andere’ toerist herkennen in al diens lelijkheid. All inclusive is mogelijk de meest extreme vorm van massa consumptie, want hoeveel consumeren we wanneer we het vooraf hebben afgekocht? En zijn we in staat om afstand te doen van ons consumentenrecht wanneer het voortbestaan van onze planeet in het geding komt?
DEEL 2: SPEL EN PUBLIEKSPARTICIPATIE
Het publiek wordt direct geconfronteerd met de eigen hebzucht want hoe reageert het op gratis te winnen prijzen. Prijzen kasten vol spullen, die niet essentieel zijn voor ons bestaan, worden ten tonele gebracht en een groot kansspel wordt gespeeld met het publiek. Wat gebeurt er met het publiek wanneer de hoofdprijs een auto is terwijl de wereld in brand staat.
DEEL 3: TRAGEDIE EXISTENTIALISITSCH
Als finale stuk zien we de mensheid in een spagaat. Waar de voorgaande delen actie, stil spel en spektakel bevatten is deel drie een filosofisch getinte dialoog. Er wordt gezocht naar de juiste houding tot de alles verwoestende soort die wij als mensheid zijn. Terwijl de personages zoeken naar de juiste houding tot de grootste vraagstuk van deze tijd, heeft het vuur het volledige hotel afgebrand.
ALL IN roept vooral vragen op bij het publiek. Hoe kan je geluk vinden in een destructief toekomst perspectief? Hoe ga je om met onrechtvaardigheid, (nep) nieuws, onverschilligheid, kapitalisme… Het stuk is niet moralistisch want de maker wil geen antwoord vinden maar grip krijgen. Mike belicht het stuk vanuit verschillende perspectieven. Iedere kleur komt aanbod van klimaatdepressie, klimaatontkenner, klimaatdrammer, klimaatextremist.